torsdag 14 oktober 2010

Torklinan

 När vi planerade huset var mitt stora bekymmer hur jag skulle lösa torklinan i tvättrummet. Många tankar och en hel del huvudverk senare kom jag på en enligt mig genialisk lösning. Min kära J blev nog lite tagen på sängen när jag krävde att vi skulle först åka till Clas Olsson och sen till brädgården. Med ritningen i huvudet och planen utstakad så begav vi oss iväg. Taljor, tampar, rundstav och diverse smått och gott senare så kom vi hem och jag tog tag i borrmaskin, skruvdragare och anda roliga verktyg. J hjälpte mig lite (jag hjälpte inte honom!) med att hålla och knopa.

Lösningen blev helt perfekt för oss. Enkel att använda och tar ingen extra plats. Den gör ifs att vi inte kan sätta överskåp ovanför bänken, men just nu finns det inget behov av detta. Och om behöver uppstår hittar jag säkert en lösning för det med.

Jag är mycket stolt över mig själv.  Jag gjorde allt från tanke till färdigprodukt själv.  Ett sätt att bevisa för mig själv att även jag kan skruva, köra maskiner och skapa.


 Stången i nedsänkt läge. Inget sträcka-sig-upp-i-taket för att hänga upp kläderna. Det ska vara enkelt att göra måsten!

 Upp i taket med stången. Gott om plats att arbeta på bänken och att gå runt i tvättrummet.

Lösningen med taljorna.

1 kommentar: