söndag 3 oktober 2010

Gräset är sått

Underbar är hösten!

Vi har nu krattat hela "jordmattan", gödslat och sått gräs. Vi får se om det kommer upp nått litet grönt nu i höst eller om vi får så igen i vår. Har vi tur får vi i alla fall en liten grön fläck någonstans på tomten. Jag åkte in på Granngården och pratade med en jätte trevlig kvinna där om vad jag skulle köpa med mig hem för bästa resultatet. Det blev villa fröjd gräsfrön och gödsel. Det skulle vara skuggtåligt och långsamtväxande. Låter mycket lovande. Vi har vattnat ner fröna och funderar på om vi kommer att behöva att vattna en vända till.

Vi var på plantagen igår och shoppade loss på lite växter. De har just nu 50% på alla sina trädgårdsväxter. Det kliade i fingrarna och jag hade gärna köpt med mig ett gäng päronträd, rosbuskar, hallonplantor, stenpartiväxter, jasminer, bambu.... Det som fick följa med hem var 8st syrener, två stycken vitasmultronplantor, rabarber, fjärilsbuske och en stor magnolia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar