onsdag 14 juli 2010

En sisådär 36 ton!

Japp, igår kom den. Jorden till trädgården. En sisådär 36 ton. Vi har bestämt oss för att så gräsmatta redan i sensommar. Vi hoppas att vi till våren kommer att ha en frodig och grön gränsmatta som vi kommer att kunna njuta av hela nästa sommar. Visionen är att vi själva med hjälp av spade och skottkärra ska kunna få ut all jord på tomten för att sedan välta den med lastpallar. Ivriga jag åkte och köpte mig en skottkärra igår em och började kärra ut jorden på en gång. Jädrans vad tungt det är. 15 kärror orkade jag, sen gav jag upp. Jag måste någonstans inse att detta kommer att ta tid, och ge en massa ömma muskler. Men skam den som ger sig... jorden ska ut, och det ska ske med muskelkraft. Som tur är har vänliga Jo meddelat att han kommer upp till oss på lördag för att hjälpa till att kärra *tacksamhet*. Alla andra som känner att de har en stund över är även dem välkomna att hjälpa till.

Det som är lite jobbigt är att jag inte tror att dessa 36 ton kommer att räcka. Om mina beräkningar stämmer behöver vi ca 10 ton till... *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar