måndag 14 juni 2010

JAG VILL FLYTTA NU!

Det är helt sjuk vad jag vill flytta just nu. Vi var ute vid villan igår. Alla (3) våra grannar på gatan har nu flyttat in. Vi blir sist ut denna vända. Och jag bara längtar. Jag vill flytta från mitt flyttlådeinferno till lägenhet ut till ett luftigt vackert hus i fantastiska omgivningar.

Det är kontrollbesiktning i morgon. Har ingen aning om hur lång tid det kommer att ta eller vad besiktningsmannen kommer att ta upp. Var tvungen att surfa runt lite på ämnet och det jag kunde hitta var bland annat:

"När det nya huset anses helt färdigbyggt av byggherren är det dags för slutbesiktning, även kallad entreprenadbesiktning. Det ska ske av en oberoende besiktningsman som går igenom huset från skorstenstoppen till grundarbetet. Syftet är att kontrollera att allt har gått rätt till och reglerar förhållandet mellan entreprenör(er) och husägaren i form av byggherre./.../ Slutbesiktningens innehåll är väl reglerad och ska utgå från det eller de entreprenadavtal som finns upprättade. Besiktningsmannen avgör ensam om huset byggts efter de överenskommelser som finns eller inte." (HÄR)

Låter väldigt högtravande. Men ger i alla fall en liten snabb bild över vad som kommer att tas upp och tittas på. Ska bli skoj att se vad denna man tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar