tisdag 22 juni 2010

Är du säker på det?

Målis ringde igår. Han undrade om han skulle gå på den NCS kod jag gav till honom, eller det färgnamn jag gav till honom. I min värld var det precis samma färg. Men se det var det visst inte. Frågan var således om jag villa färgen bruten efter koden eller namnet...

Tänka

Tänka

Tänka

Efter koden svarar jag. Det är efter efter den som jag har brutit provburken. Så det borde rimligtvis vara den jag vill ha. Då frågar målis om jag är säker på det.... och gu vad jag avskyr den frågan. Inte vet jag?! Jag tror jag är säker, men jag vet inte... frågan "är du säker på det" väcker alltid en osäkerhet hos mig. Kan någon någon gång vara 100% säker?

Vi åkte ut till huset igår kväll. och då var nedervåningens framsida struken en vända med färgen. Och vilken färg! Så fint det är! Så nu är jag helt säker på att det var rätt färg det blev.

1 kommentar: