söndag 15 januari 2012

Tibrökök + IKEA = KÄRLEK

När vi byggde huset valde vi bort att ha lådor i köksskåpen. Vi ansåg att den kostnaden var aldeles för hög. Jag minns inte riktigt vad dessa lådor med fronter skulle kosta, men just då tyckte vi att dte var viktigare att lägga pengar på sådant som inte kunde ändras så lätt istället för ett kök som faktiskt kan modifieras ganska enkelt.

Jag har svurit några gånger över vår dumsnålhet. Krypit på knä otaliga gånger för att nå in i skåpen. Men nu verkar det som om det finns en lösning. Förra helgen åkte vi till IKEA och shoppade en av ikeas kökslådor. Nu skulle här monteras. Bära eller brista. Fick dem var det en vinst!

Idag, när vi är O-lediga, sattes J i arbete. Jag gömde mig i vardagsrummet. Det blir lugnast så. Efter lite måttande klurande och funderande löste min J det. Lådan fick plats i skåpet, utan att skava i skåpsluckan när den dras ut. Lyckan är total. Det finns en lösning! Nu ska här shoppas kökslådor på IKEA och jag sk aslippa krypa på golvet. Underbart!



2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig precis, vi har dock infälda luckor annars hade jag åkt till IKEA på en gång och döljt ditt råd.

    SvaraRadera
  2. Men är du säker på att det inte år ändå? Köå en låda, testa och lämna tillbaka den om det inte fungerar.
    Kram

    SvaraRadera