måndag 16 januari 2012

Orkideer

Jag vill inte påstå att jag har gröna fingrar. Allra minst när det gäller krukväxter. Det kan hänga ihop med att man måste vattna typ jämt. Men orkideer, de är mina kopisar. De får åka på SPA en gång i månaden. Då fyller jag upp vasken med vatten och trycker ner alla orkideerna där. Sen får de stå och suga i sig vatten i ett par timmar. Ungefär så länge det tar innan jag kommerihåg att jag skickat mina blommor på SPA. Denna behandling gör att orkideerna blommar om om och omigen. Jag har just nu. Varav 4 st blommar, en har precis blommat över och två skjuter nya stänglar. Jag kan inte annat än att bli imponerad. Dessa blommor har jag haft i över 4 år, och de blommar alltid om samma tidpunkt varje år. Jag vill tro att det är min förtjänst, men jag tror det bara handlar om tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar