måndag 17 maj 2010

Tankar kring en jordhög

Många skulle säkert påstå att jag är nästintill besatt av tankarna kring hur vi ska kunna få jordhögen att bli mindre högig, och när detta ska ske. Men jag vill så gärna bli av med den så att kontakten med baksidan av tomten blir naturlig. Som det är idag måste vi gå runt jordhögen för att överhuvudtaget för en känsla av tomten. Den har blivit som en naturlig hus/tomt avdelare. Det känns som om villan inte kommer till sin fulla rätt med det utsende tomten (jordhögen)  har just nu.


Grävis ska komma nån gång och platta ut och jämna ut tomten. Jag vet fortfarande inte när. När vi var ute vid tomten igår så passade vi på att ta ut mindre stenar ur jordhögen som vi la som "jordstoppare" bakom garaget. Det var lika bra att "rädda" stenarna ut jordhögen redan nu (jag tänker inte betala för stenar i framtiden när jag har en massa just nu). Det skulle faktiskt kunna bli riktigt fint om det fick lite mer kärlek.  Sen finns det en massa stora stenbumlingar i jordhögen. Känns dumt att kasta bort dem med när de faktiskt skulle kunna göra lite nytta. Min plan är att grävis ska få lägga bumlingarna som en mur/stöd för massorna. Vi kommer nämligen bli tvungna att fylla ut lite. Och det är betydligt snyggare och mer eko mässigt att använda naturliga material från tomten. Bilden är en GROV skiss, men den beskriver i alla fall min tanke.



Vår vackra Villa i vårgrönska



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar