onsdag 26 maj 2010

Älskade hantverkare

Vi var ute vid villan precis nyss. Fy sjussingen vad vackert det blir! Jag måste berömma hela teamet som är där ute och jobbar. Om jag själv skulle ha letat reda på hantverkare till villan är jag inte säker på att jag hade hittat ett team som är så perfekt som detta.

Dagens höjdpunkter vid villan
  • Huset kommer att bli grundmålat! Hurra!
  • Röris var där och borrade för bergvärmen
  • Altandäcket är på väg
  • Väggarna i badrummen är kaklade och klinkern i bastun är lagd
  • Spackling är pågång i taket i arbetsrummet
  • Vi har pratat  knoppar och handtag i köket
Passade på att fråga målis hur lång tid det tar för dem att måla fasaden en vända... tre man tre dagar.  Men om vi skulle göra det själva, jag och J, trodde målis att det skulle ta hela vår semester och lite till. Känns underbart skönt att vi betalar för att få det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar