måndag 19 april 2010

Bästa valet

Ju mer jag pratar med andra nybyggare och läser andras bloggar inser jag att de "missförstånd" vi har haft med Sävsjöträhus är ingenting. Det är små detaljer, petitesser, om jag jämför med andra. Visst finns det saker som vi blivit irriterade och besvikna över, oftast beroende på brist av kommunikation, men dessa saker har aldrig varit konstruktionsproblem. Och både snickare och säljare har varit fantastiska med att "fixa till" missarna.

Både jag och J är fruktansvärt frågvisa. Vi vill ha koll och är perfektionister. (Det är delvis därför vi väljer att inte bygga själva.Om vi själva skulle bygga upp till den standarden som vi vill ha skulle det ta evigheter.) Vi anser att så fort vi misstänker att något inte är som det ska så ska säljaren (tillika vår projektledare) vidtalas. Oftast ligger de sju steg före och har en lösning på gång, men vissa gånger får även vi stoltsera med lösningar.

Så vad jag egentligen vill säga är att även om vi klagar och stundom låter irriterade så kan jag inget annat än rekommendera Sävsjöträhus och Västeråskontoret. Projektet är visserligen inte i hamn än, men så här långt så kan jag inget annat säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar