torsdag 15 april 2010

1,8 ton!!!

Jahapp. På fredag kommer det kakel och klinker till huset... Allt på en gång. Allt på två pallar... Allt ska bäras in i huset av mig Anna (jag har lyckats få ledigt på em, TACK chefen!)... Allt väger 1,8ton!!! Kära nån!

Tjejen på DHL undrade om det var lätt att komma fram till garaget. Och nej, det är det inte. Det står en byggkonteiner i vägen och så ligger det trall i vägen. att ta sig fram utan att bära något är inte så svårt. Men bärande 1,8ton kan det bli en utmaning. Det skulle ifs kunna vara flyttat på, jag har ju inte varit ute och tittat på huset sedan i helgen. Det skulle ändå vara svårt att dra upp pallarna på uppfarten då den bara är belagd med lös sten.

Jag räknar iskallt med att själv få bära dessa ton mellan vägen och garaget/huset. Om det mot förmodan skulle dyka upp någon som hjälper mig är jag evigt tacksam. Säljare G har erbjudit sig. Han ville dock veta (vilket jag förstår) lite mer exakt när leveransen skulle komma. Och då vi har med DHL att göra så kunde de inte säga säkert. Nån gång mellan 12-15 var det mest exakta de kunde komma med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar