lördag 20 november 2010

Ny väg nu tack!


Vägen ut till oss är allt annat än angenäm. Jag är övertygad om att fler tomter skulle säljas och att att områdets attraktivitet skulle öka markant om vi fick en ny väg ut hit. Kommunen har vidsträckta planer för Gäddeholm, och det vore ju synd om de skulle fallera bara på grund av vägen.

Sen måste jag erkänna att vägen är läskig. Det funkar bra att köra den så länge det är dagsljus, torr vägbana och fri sikt. Vilket typ inträffar tre dagar per år. Grannen vår (HEJJA GRANNEN!) har startat en namninsamling för att skynda på vägbyggandet. Jag vet att det finns människor som funderar att flytta ut till oss på Gäddeholm som läser min blogg. Skriv på listan. Alla min vänner och bekanta som planerar att åka ut på denna väg i all fall en gång i sitt liv, skriv på. All husleverantörer som vill sälja fler hus, skriv på. Alla kommungubbar som vill tjäna mer pengar på sålda tomter skriv på. Och sist med inte minst. Alla vi som vill kunna ta oss till jobbet dagligen utan att behöva vara allt för rädda, skriv på.

Ta nu chansen att putta på politikerna att ta rätt beslut och ta det snabbt. Vi kan nämligen omöjligt bara köra säkert tre dagar per år, och vara rädd för eventualiteter de resterande 362.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar