torsdag 2 december 2010

Vårt hus, min semesterort

Underbart är det. Bättre kan det bli. Jag längtar just nu efter den dagen som vi kan klippa alla band till Sävsjöträhus, när det inte finns några punkter kvar på åtgärdslistan. Jag är medveten om att det kommer att ta tid. I skrivande stund är det följande saker kvar att ordna med från Sävsjö's sida.
  • Huset är inte färdigmålat, och kommer inte bli det förens tidigast i vår någon gång.  
  • Vi kan fortfarande inte elda och köra köksfläkt samtidigt. Det ska finnas en lösning och en entreprenör som ska lösa det, men inget är än så länge inbokat.
  • Upnor enheten är trasig. Upnor ska vist laga, men inget datum är inbokat.
  • Inomhusgivaren till bergvärmepumpen är spårlöst försvunnen. Ny ska visst beställas och installeras. Inget datum bokat än.
  • Den nya franska balkongen är beställd och bör vara klar efter nyår någon gång.
  • Upptäckte idag att jag antagligen har fått fel vask i tvättstugan. Ringde och meddelade detta. Åtgärd och tidsplan väntar jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar