onsdag 8 december 2010

Mina vapendragre

Stort hus, mycket att städa. Jag har två vapendragare här hemma som gör mitt städliv lite enklare.  En  mopp från enjo och min ergo rapido från elektrolux. Moppen är bred och tar det mesta i dammväg. Den tar även smulor och annat rörligt på golvet. En del fastnar i moppen och en del måste dammsugas upp. Det är då  min lilla rapido åker fram. Den har en självklar placering i köket. Där står den dagarna i enda och laddar sig för att kunna rycka ut när så nöden kräver den. Inget krångel med sladdar eller slangar.

Dessa två redskap gör städandet lite lättare. Dammtorkar golvet gör jag nog en två gånger i veckan på nedervåningen. Det betyder att stora dammsugaren inte behöver åka fram så ofta, kanske varannan vecka?

Jag tycker på inget sätt att det är kul att städa. Det är tråkigt! Jag väntar fortfarande på att en Rut ska dyka upp och hjälpa till. Om någon känner en duktig, pålitligt och "priceperformance" Rut får ni gärna förmedla henne till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar