lördag 22 oktober 2011

I mitt fönster


Det är inte så mycket blommor i mina fönster ska erkännas.  Orkideer är dock ett undantag. Det är den ända typen av blomma som jag är riktigt kompis med. Annars så fylls mina fönster av ljusstakar av alla de slag, skumpaflaskor drån speciella tillfällen, radioapparater, kokböcker, foton...

Våra fönsternischer är så pass djupa att vi bestämde oss för att inte sätta in några fönsterbrädor. Så här i efterhand förstår jag vilket klokt beslut det var. Det hade sett väldigt löjligt ut. Att vi dessutom valde att ha en elkontakt i varje fönster var en mycket brilliant ide av J. Inte bara för att ha en kontakt till advetsljusstakarna , utan även till radion i köket, fönsterlampor och diverse saker som måste laddas. Att dessa kontakter sedan kan kopplar till strömbrytarna på väggarna är ännu trevligare. Han är ganska smart min J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar