måndag 13 juni 2011

Sibirisk björnloka?

Fick fula utlslag och blåsor på fötterna efter att jag hade gått och rensat på baksidan i förra veckan. Och i helgen tror jag att jag kom fram till varför. Sibirisk björnloka.... jag vill helst inte tro att det är vad som växer på baksidan och på de osålda tomterna runt omkring. Men det stämmer ganska bra med de beskrivningar som jag har hittat. Nu ska jag erkänna att jag inte har nycklat växten (jag är kass på att nyckla) så 100% säker är jag inte. Jag tog på mig erforderlig skyddsutrustning och påbörjade utdödandet av växten. Drog upp med rot och sprayade med något giftigt (enbart lokalt så klart.)

Mailade ägaren till de osålda tomterna idag (kommunen) och bad dem rensa sina tomter. För det spelar ingen roll om jag rensar till fanders hos  mig. Om kommunen inte tar hand om sina plantor, de går i blom och gud förbjude bildar förkapslar så kommer jag ha en fin plantering av björnloka nästa år igen. Hoppas nu verkligen att kommun går ut och först nycklar (någon hos dem måste ju kunna det) och sen utrotar sina plantor med diverse tillgängliga kemikalier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar