onsdag 25 maj 2011

Stormar

Det stormar ute. Träden viker sig för blåsten. En del träd ser ut som om de ska ge med sig vilken sekund som helst. Borde jag ringa  kommunen och be dem komma och såga ner träden innan de skadar någon? Vi stannar inne idag jag och sonen. Han leker med sina tåg och jag rör mig så lite som möjligt...

Jag fick en lavendel av fina C när hon var på besök för nån vecka sedan. Tanken var att den skulle få flytta ut, men jag tro att jag har ångrat mig, för stunden i alla fall. Nu står den och pryder sin plats på matbordet. Jag och krukblommor brukar inte vara någon toppenkombination, men lavendeln tar jag hand om med varmt hjärta. Lavendel är sommar för mig. Sommar i Skåne.  Min dröm är att planera lavendelhäck på hela framsidan. Vi får se hur det blir med den saken, men jag drömmer...

Nu har de varit här igen och lagat kakelugnen. Alla plattorna är nu hela, vilket känns skönt. Anticimex är påväg dem med. De sak spruta bort getingarna. J räknade till nio olika ställen. Problemet just nu är dock blåsten. De små rackarna vill inte titta ut och avslöja var de har sina bon. Vi tror oss veta några ställen, men idag är de verkligen som bortblåsta. Aja, de får väll spruta nu och komma ut en vända till sen när vädret är lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar