fredag 9 mars 2012

Garantibesiktning

Snart är det dax för garantibbesikting av huset. Vi har så smått börjat klura på den listan som vi vill gå igenom med besiktningsmannen. Självklartstårt alla torrsprickor vid tak och golvlistor med på listan. Sen vill jag ta upp golvfogen i badrummet på ovanvåningen som jag tycker är porös, köksfläkten såklart, FTX'n (vill inte att den fryser fler gånger), torrsprickor på fasaden, flagnadfärg på fasaden, och förhopningsvis kan jag visa upp fina fönster utan färgstänk.

Vi har försökt att reklamera saker efterhand som de har dykt upp. Jag inbillar mig att vi har haft det ganska lätt ändå. Med få aker som strulkat, och om det har strulat har vi fått hjälp. Skräcken var ifs bergvärmen, men det löste sig tillslut, vilket var skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar