måndag 6 februari 2012

Något brummar

Jag blir tokig. Det är något som brummar här hemma, och jag kan inte hitta vad det är. Det är ett mycket lågt brummande ljud som slår på och av i oreglebundna sekvenser. Det låter i hela huset, i samtliga rum.

Vi har plockat ner FTX'n och frostat av den. Den var visst fylld av is enligt J. Visst gjorde den ett visst oljud, men det fortsatte att låta även när vi hade plockat ner den, så den kan inte vara boven i dramat.

Vi slog av strömmen till köksfläckten för jag fick för mig att den kunde ha hyss för sig. Den fungerar ju fortfarande inte. Men nej, ljudet försvann inte då heller.

Vi stängde ner alla våra datorer och servrar. Men ljudet finns kvar.

Kylen och frysen stängdes av, men utan att det tråkiga ljudet förvann.

Jag fick för mig att brummandet kanske kom från golvvärmen och la mig på golvet och lyssnade. Men nej, inget brummande från golvet. Men cirkulationspumpen till golvvärmen då? Ja, jag vet inte riktigt vart den sitter faktiskt.

Vi provade att stänga av bergvärmepumpen  ute i garaget bara för att se om ljudet försvann. Men det fortsatte att brumma på.

Grannens luftvärmepump då? Kan vi skylla på den då? Men då borde det ju låta utomhus  också. Och det tycker jag inte att det gör.

Vad tusan är det som låter. Jag blir tokig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar