torsdag 4 mars 2010

Det bästa med Sävsjö

Att bygga med Sävsjö är helt fantastiskt. Om jag inte hade förstått det innan så förstår jag det nu när jag läser runt bland diverse husbloggar. Sen hur mycket som är Sävsjö och hur mycket som vår iver att ha allting  klappat och klart med tydliga linjer vet jag inte. Jag vill tro att det är ett fantastiskt samarbete. Ingenting har någonsin varit ett problem. Det största problemet har nog så här långt varit att vi själva inte riktigt har vetat hur vi vill ha det och att kommunikationen har brustit ett fåtal gånger.

Några exempel...
  • Regnvattenkista med pump ?!?! Klart att vi ska kolla upp det. (Nu blev det ingen sån tillslut)
  • Bastuaggregat som vi aldrig hört talas om. Japps, det lägger vi till på listan.
  • Skala ner husets storlek. Javisst, jag skissar på det.
  • Nehe, då skalar vi upp det igen.
  • Golv på vinden...
  • Bort med fejktakkupan. Den vetter ändå mot skogen och har ingen större betydelse för husets helhetskänsla.
  • Och det bästa! Jaha?!?! Ni vill ha ett elsystem som är helt okonventionellt... klart att vi fixar det (även fast nästan ingen fattade vad vi ville ha i början)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar