onsdag 16 januari 2013

Var rädd om vägkillarna!

Det är halt ute. Mycket halt!

Vägen ut till oss hålle rpå att byggas om. Det ska bli cykelväg och lite ditt och datt. Mycket vägarbetare på den smala vägen. Ibland står en dumper mitt i vägen. Och det i kombination med rusande grusbilar och glashalt väglag gör att vägen är farligare än någonsin.

Igår såg jag hur några killar som uppenbart var arga på att en grusbil (stog mitt på vägen för att lämna grus till en grävare) gick ut ur sin bil och började skälla på vägkillarna. Jag vet vem jag tycker var barnslig. Hallå! Om ni kör lugnt och medvetet är det inget problem. Vägkillarna lever farligt och det är bara vi i bilarna/grusbilarna som kan göra deras jobb säkrare. Vägkillarna är inte utsända för att göra livet djävligt för oss. De är där för att göra ett jobb och förbättra vägen.

Så snälla! Tagga ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar