tisdag 20 november 2012

Snickarna klara

Så, då var samtligaa "snickarpunkter" på garantibesiktningen åtgärdade. Så skönt! Då väntar vi bara på plattsättaren och målarna (inbokade i maj), sen är det klart. På riktigt. Som jag längtar.

Men säg den glädje som varar för evigt. Vår ugn från elektrolux husqvarna har bestämt sig för att åka på semester. Eller i alla fall varva ner.  Den blir inte varm som den ska. Just nu tror ugnen att den är 240 grader, men den är bara 210. Kan tyckas banalt, men det spelar jättestor roll när man bakar. Att göra muffins tog idag 30min istället för beräknade 12min. Det var då jag började ana oråd. Nu kommer teknikern ut på fredag. Skönt! Nu håller vi bara tummarna att han tycker att dte är ett garantikärende... jag kan ju tycka att en ugn, som endast använts som ugn, borde hålla något längre än 2,5år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar