tisdag 3 augusti 2010

Stenmuren

Efter att ha skyfflat en sisårdär 5 + 12 + 10 ton makadam börjar stenmuren och upphöjningen av tomten bli klar. Det som återstår är att någon som är ansvarig för att täcka igen hålet med inkommande el ska komma och fylla det på rätt sätt (kabelsand eller hur ska kabeln skyddas???).

När lastbilen med de 12 tonen kom tippade han gruset på vår uppfart, klev ur bilen och sa "Visst var det ni som hade beställt makadam?" Jag undrar bara avd han hade gjort om vi hade sagt "Nej..." Att han sedan hade "grusat in" både vår bil och släp, verkade inte bry honom så mycket... Det hade ifs inte varit hela världen om inte släpet skulle tillbaka till sin rättmätige ägare dagen efter. Efter ett akutsamtal till bästavännerna så var vi fyra stycken skyfflande och byggande medelsvenssonns som slet som små djur för att få bort gruset så vi kunde få ut släpet. Vi lyckades, vilket i mina ögon var helt otroligt. Vad som var lite sorgligt dock var att jag insåg att jag återigen hade beställt på tok för lite makadam. Så några dagar senare beställde jag 17 nya friska ton...

Idag så gjorde J ett ryck med makadamen och på bilden nedan kan ni se resultatet.  Helt fantastiskt enligt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar