tisdag 8 september 2009

Många funderingar

Vi sitter och tänker så det knakar just nu.
  • Ingår det verkligen ingen dörr till garaget?
  • Kan de skruva alla lister i huset istället för att spika dem?
  • Jag ska ha en regndusch! Fixa...
  • Kan man sätta värmeväxlaren i garaget och dra rören i kulverten?
  • Vem trycktestar huset?
  • Ingår det verkligen ingen skorsten till kaminerna?
  • Förrådet under trappen, vart har det tagit vägen?
  • ...osv...
Huset börjar på nått sätt bli verkligt nu. J ska träffa elektrikern på fredag och diskutera det där som "jag inte förstår mig på"...dvs elen. Annars rullar planeringen på. Om allt går som planerat kommer grunden förhoppningsvis att gjutas innan vintern. Om det inte hinns innan vintern, får vi vänta med att göra det tills vintern är över.

1 kommentar:

  1. Låter som ni har kommit längre den oss. LÄngtar till att allt tar fart ordentligt. Vi är på Offert stadiet med olika byggare, och i brevlådan kom idag bygglovet, WEEEEEEE!

    Denna blogg kommer att följas med spänning! Min kära sambo sköter våran, får se om jag drar igång en också, eller att vi kommer överens hur den ska var =)

    Kram

    SvaraRadera